The Psychosomatic Foundations of Public Behaviour: its Study and Research
Abstrakt: Sborník příspěvků z konference (14. a 15. října 1999) pokrývá širokou škálu témat z oblasti psychosomatiky a veřejného vystupování. Centrálním pojmem je psychosomatika – tedy duševní a tělesná jednota člověka, která je základem jak umělecké, tak obecně lidské existence. Od tohoto základu jsou odvíjena dílčí témata příspěvků pojednávajících o disciplíně dialogické jednání s vnitřním partnerem, pedagogice (nejen) psychosomatických disciplín, performativitě a mnohých dalších příbuzných tématech.
Abstract: A collection of texts presented on the 14.-15.10.1999 at a conference, covers a wide range of themes from the field of psychosomatics and public behavior. The key term is psychosomatics – the spiritual and bodily unity of a person which is not only the foundation of artistic expression, but also of human existence. This is the fundamental point from which stem various topics of articles focusing on different themes, from Dialogical Acting with the Inner Partner, to the pedagogy of (but not limited to) psychosomatic disciplines, performativity and various other related topics.
Obsah / Content:
Vyskočil Ivan: Úvodem
Palouš Radim: Divadlo jako setkání
Kohout Jaroslav: Dialogické jednání a jeho filosofické pozadí
Uličný Oldřich: Causa teatralizace: Ke kultuře veřejných projevů
Piťha Petr: Osud jazyka na hranici kultury textu a kultury obrazu
Hogenová Anna: Sofistika dříve a dnes
Šlédrová Jasňa: K pojetí pozitivní komunikace
Vaňková Irena: Dialog předchází jazyku
Valenta Josef: Každodennost divadelnosti v mezilidské komunikaci
Vyskočilová Eva: O teatralizaci života vzhledem k inteligenci: těla, obrazivosti, operací
Plichta Jaroslav: Struktura osobnosti a současná pedagogická praxe
Hančil Jan: Problém techniky
Knitlová Jana: Poznámka k dialogickému jednání v životě
Švec Vlastimil: Pokus o změnu pedagogické přípravy budoucích učitelů
Pernica Alexej: Přízemní rozvažování o psychosomatických disciplínách
Karaffa Jan: Autentičnost v improvizované dramatické hře
Borecký Vladimír: K problému autentičnosti komiky
Martinec Václav: Zpráva o dílně na divadelní fakultě JAMU
Hohler Vilém: O některých somatopsychických aspektech dialogického jednání
Kröschlová Eva: Zkušenosti s psychosomatickými impulzy při výuce jevištního pohybu
Válková Libuše: K psychologickým aspektům výchovy k profesionálnímu hlasovému a zpěvnímu projevu
Smrčková Hana: Zkušenosti z herecké propedeutiky
Kratochvílová Zdenka: Poznámka k pohybové minidílně v klubu 14. 10. 1999 odpoledne
Pospíšil Jan: Videozáznam jako prostředek sebereflexe a objektivizace vlastního chování
Slavíková Eva: Dlouhodobější zkušenosti s dialogickým jednáním zaznamenané v písemných výpovědích jeho účastníků
Uhlíř Radomil: Řeholník umění
Weinberger Jiří: Poznámky k dialogickému jednání
Kužílek Oldřich: Pátek odpoledne
Musilová Martina: K možnostem reflektovat dialogické jednání
Knepr Josef: Diskusní poznámka
Datum / Date: 2000
Editor: Vyskočilová Eva, Slavíková Eva
Klíčová slova / Keywords: dialogické jednání, psychosomatika, autorské herectví, pohyb, hlas
Citace / Citation:
Psychosomatický základ veřejného vystupování: jeho studium a výzkum. Eva Vyskočilová – Eva Slavíková (eds.). Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2000. ISBN 80‑85883‑50‑3. Dostupné na WWW: <https://www.autorskeherectvi.cz/post/psychosomatický-základ-veřejného-vystupování-jeho-studium-a-výzkum-2000>.
Celý sborník v PDF můžete stáhnout zde. / The complete collection in PDF can be downloaded here.
Comentarios